Bali, even helemaal weg! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Bali, even helemaal weg! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Bali, even helemaal weg!

Blijf op de hoogte en volg Ieke

03 Maart 2016 | Indonesië, Ubud

Good morning :)

Sinds mijn laatste verslagje zijn er alweer een aantal maanden overheen gegaan.. Dus, tijd voor een kleine update! :)

Na mijn kerstbericht vanuit Sydney ben ik na een spetterend oud&nieuw in de stadshaven van Sydney met m'n autootje en een paar andere backpackers vertrokken naar Brisbane (een stad zo'n 1.000 km ten noorden van Sydney aan de Oostkust van Australië).

Op naar Brisbane, om hier aan de slag te gaan als au pair/nanny/babysitter. Ik ben in een ontzettend leuk gezin terecht gekomen met twee enorm lieve kindjes. Een schattig meisje meisje van 2 jaar oud en een verlegen jongetje van 5 jaar oud. Doordeweeks dus leuke dingen ondernemen met de kids en in de weekenden lekker uitstapjes maken met mijn auto en wat andere werkende reizigers die ik onderweg ontmoet heb. Ik heb dus niets te klagen!

En deze werkweken vlogen voorbij want voor ik het wist vloog ik alweer door naar Bali! Begin februari heb ik tijdelijk afscheid genomen van de kids en heb ik het leventje als nanny down under tijdelijk ingeruild om weer even lekker oud en vertrouwd te backpacken door Azië, heerlijk!

Deze maand in Bali kon niet beter beginnen dan met een hereniging met mams! De eerste tien dagen hebben we zo ongeveer half Bali doorgereisd als flashpackers (luxe backpackers). Cocktailtje, rijstveldje en zwembadje erbij, genieten! Het afscheid nemen na deze tijd samen was wat minder leuk maar met frisse moed ging ik in m'n uppie door naar Ubud. Daar werd ik vrijwel meteen omringd door andere backpackers en vanaf dat moment ben ik geen moment meer alleen geweest. Lekker op m'n scootertje de omgeving verkennen zo zag ongeveer elke dag eruit. Zo ook in Nusa Lembongan, mijn volgende bestemming. Een eilandje naast Bali, één en al bestaande uit prachtige landschappen en uitzichten. Van mangrove tot cliffjumps, van de lokale seaweed farming tot aan duiken met inmens grote manta rays. Dit eiland heeft het allemaal! Mijn laatste dagen op Bali sloot ik af met wat rondtouren door Canggu, Seminyak, Jimbaran en Nusa Dua. Ik kan niets anders zeggen dan: Indonesië wat was je weer top.

Inmiddels ben ik alweer een paar daagjes terug in Australië, in Brisbane om bij dezelfde familie weer een maandje te werken als Au Pair. En daarna is het tijd voor een nieuw avontuur: Nieuw-Zeeland!

Jullie horen van me!

Liefs,
Ieke







  • 03 Maart 2016 - 10:20

    Opa En Oma Van Lammeren:

    Leuk weer iets van je te horen, jij boft toch maar weer, met zo'n leuk gezin met lieve kindjes.
    Hier alles goed,wij gaan naar ons oude Zeeland, groetjes Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Australian adventures

-

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

Aotearoa, New Zealand!

03 Maart 2016

Bali, even helemaal weg!

26 December 2015

Merry christmas vanuit Australië!

22 November 2015

Welcome to Australia!
Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 23886

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: