Welcome to Australia! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Welcome to Australia! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Welcome to Australia!

Door: Ieke van Lammeren

Blijf op de hoogte en volg Ieke

22 November 2015 | Australië, Gold Coast

Hi lieve vrienden en familie!

Eventjes een kort berichtje van mij vanuit het immense Australië!

Inmiddels ben ik alweer twee weekjes onderweg waarvan ik één week doorgebracht heb op Borneo, het op één na grootste eiland van Azië wat voornamelijk bedekt is met tropische regenwouden. Ik verbleef in het Maleisische gedeelte (Noord Borneo) in het plaatsje Kota Kinabalu.

Mijn bezoek aan Borneo was een soort tussenstop op weg naar Australië, voornamelijk omdat Mira (een meisje die ik 1,5 jaar geleden op het vaste land van Maleisië heb leren kennen) me steeds uitnodigde om naar Borneo te komen waar zij woont. En daarnaast wilde ik heel graag de Orang Oetan aapjes (of zeg maar gerust apen) zien die enkel op Borneo en Sumatra voorkomen. Dus, zo gezegd zo gedaan! Mira en haar vrienden hebben me de lokale spots van Kota Kinabalu laten zien en daarnaast heb ik gedoken, schildpadjes gespot, alle eilandjes hier gezien en natuurlijk een bezoek gebracht aan de Orang Oetans. Kortom, een geslaagde tussenstop!

Tijd om door te gaan naar de eindbestemming... Australië!

Na een nachtje vliegen kwam ik die ochtend dan eindelijk aan in de Gold coast, een stad aan de oostkust van Australië! En ja dat dit het tegenovergestelde is van Azië, dat werd al gauw duidelijk.. Wat een regels en wat zijn ze streng! Allereerst werd ik al bijna het land niet binnengelaten omdat op mijn visum het woordje 'van' van mijn achternaam ontbrak en daarna werden er bij de douane drugshonden los gelaten en jawell... die moesten natuurlijk mij hebben :) Ik had een sandwich met een klein beetje vlees erop in mijn tas en dat mocht natuurlijk niet het land in. Omdat ik uitlegde dat ik deze op het vliegveld gekocht had in Maleisië kreeg ik enkel een waarschuwing maar voor de volgende keer is dit 360 dollar boete dus be aware! Anyway, welcome to Australia :D ennnnn eindelijk Anne weer zien!

Ik verblijf nu gezellig bij Anne in haar huisje hier in de Gold Coast. Afgelopen week hebben we samen met twee duitse jongens een auto gehuurd dus hebben we al wat kleine tripjes gemaakt naar National parks en zijn we een aantal daagjes naar Byron bay gegaan, een klein hippieplaatsje vol backpackers hier een uurtje rijden vandaan. Backpacken door Australië is wel eventjes wat anders dan backpacken door Azië. 's Ochtends wakker worden en denken 'ik ga even het stadje verkennen' dat is er niet bij. Want, waar begin je? Alles is groots en ligt redelijk ver uit elkaar dus eigenlijk heb je wel een autootje nodig om je te verplaatsen. Daarom zijn Anne en ik nu bezig om hier een autootje te kopen zodat we daarna een grote roadtrip kunnen maken naar het zuiden. Ofja, zeg maar gerust dikke wagen want we hebben er nu één op het oog waar we ook in kunnen slapen dus het is nogal een groot bakbeest :D ... wordt vervolgd! We gaan het waarschijnlijk morgen kortsluiten en dan ergens komende week beginnen aan de roadtrip.

Alles gaat goed hier dus! Voorlopig vermaken Anne en ik ons dus nog wel. Na kerst (na onze roadtrip) verlaat Anne Australië en blijf ik alleen achter. Ik ben benieuwd... no plans so far! We gaan het zien :)

Liefs,
Ieke





  • 22 November 2015 - 18:56

    Pam:

    Hee lieve Ieke!

    Wat mooi dat je het zo leuk hebt daar!! was het wat je ervan wat je ervan verwacht had? No plans so far... geen plan is het beste plan! Wat leuk dat je ons zo een beetje op de hoogte houdt van al je avonturen daar! Hier gaat ook alles goed, lekker druk druk. Ik hoor graag snel weer van je!


    xxxxxxx pamela

  • 23 November 2015 - 08:35

    Marjan:

    Hoi Ieke,
    Gaaf om die Orang Oetans in hun natuurlijke habitat te mogen zien! Heel anders dan in een dierentuin.
    Veel plezier daar Down Under.
    Wij mochten vanochtend voor het eerst weer de ruiten krabben....dat mis je nu ;-)
    liefs
    Marjan (UU)

  • 29 November 2015 - 10:07

    Pauline :

    Wat ben ik toch trots op mijn dochter!! Veel plezier saampjes op jullie road trip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Australian adventures

-

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

Aotearoa, New Zealand!

03 Maart 2016

Bali, even helemaal weg!

26 December 2015

Merry christmas vanuit Australië!

22 November 2015

Welcome to Australia!
Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 23909

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: