Hello Cambodia! - Reisverslag uit Moŭng Rœssei, Cambodja van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Hello Cambodia! - Reisverslag uit Moŭng Rœssei, Cambodja van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Hello Cambodia!

Blijf op de hoogte en volg Ieke

08 Augustus 2012 | Cambodja, Moŭng Rœssei

Soek sabaai allemaal!

Het Thaise taaltje begon net te wennen wanneer het alweer tijd werd voor de switch; Cambodia it is! Gisterenmiddag na een lange reis met veel oplichterij (je kunt dus beter met de lokale bus gaan ipv met een toeristenbus) eindelijk Siem Reap weten te bereiken. Geweldig om het verschil tussen Thailand en Cambodja te zien als je de grens over loopt. In het busje op weg naar Siem Reap dan ook lekker rond zitten kijken. Buffels, buffels en nog eens buffels. Een hoop fietsen en weinig auto's. Heel anders dan in Thailand! Siem Reap is een erg gezellig stadje. De bekende Pub street is voorzien van allemaal gezellige restaurantjes met live muziek. Voor een biertje betaal je hier maar 40 eurocent en een mojito kun je voor 80 eurocent vinden. Bizar! Een goed begin hier dus. Al zijn hier wel enorm veel arme kinderen die om je geld vragen.. Dat vind ik nog een beetje lastig. Morgen een toch maken naar de Angkor Wat, één van de zeven wereldwonderen. Schijnt prachtig te zijn om daar de zonsopgang te zien. Om 04:30 uur de wekker dus. Autsch.. Ik hoop dat het het waard is :)

Maargoed, eventjes terug naar de laatste daagjes Thailand, heerlijke chronologie dit ;). De laatste update was vanaf Koh Tao. Hier twee heerlijke dagen gehad met een super leuke groep. Eén dagje ons eigen bootje gehuurd met een thais mannetje die ons alle mooie baaien van Koh Tao liet zien om te snorkelen, wat echt enorm mooi was. Na Koh Tao zijn er wat vrienden mee gegaan naar Koh Phangan voor de Full Moon Party. Omdat er zo'n 5.000 mensen op zo'n feestje afkomen waren we een beetje bang dat er nergens plaats meer zou zijn in guesthouses omdat we niets geboekt hadden. Maar dit viel gelukkig mee! We besloten een scooter te huren zodat we zelf bij elk plekje konden stoppen om te vragen of ze nog kamers vrij hadden. En meteen raak! Ergens in the middle of nowhere vonden we een super chill guesthouse (Beach 99 genaamd) aan het strand, wat dus direct een soort privé strandje was. Geweldig! De staff kon nauwelijks engels, waren super vriendelijk en konden geweldig koken. 'No name' was mijn favoriete gerecht!

Na nog wat rond getourd te hebben op de scooter was het 's avonds tijd voor de Full Moon Party. Gekkenhuis!! Wat zal ik er over zeggen.. Een dronken bedoeling. Maar wat wil je met buckets voor 3,50 euro?

De dag daarna was het helaas alweer tijd om ons paradijsje achter ons te laten en kon onze reis naar Cambodja (dachten we) beginnen.. Dit vooruitzicht viel tijdelijk in duigen toen we 2 uur te laat in Bangkok aankwamen wat er voor zorgde dat onze bus naar Cambodja al weg was. Hoe kon het ook anders? Dan maar een extra dagje shoppen in Bangkok. Je moet je Thaise centjes toch een keer op maken :)

Tot zover alweer! Overmorgen op naar Phnom Penh! En dan loopt de reis alweer op z'n einde..

Lia sen haeuy! Tot snel!

Liefs!

• 09 Augustus 2012 - 00:42

Jurriën Trappel:

Wauwww Iek! Volgens mij heb je echt een supermooie reis!
    Al die mooie foto's op Facebook, super gaaf!
    Hahaha, en die goedkope drankjes dan, niet normaaaaal! Daar kun je vast een goei fiske mee vieren denk, haha!
    Geniet er nog van! Heel veel plezier!
    xxx Jur

• 09 Augustus 2012 - 19:47

Deesiee:

Waaauw, haha precies wat jurrien zegt! echt vet man en goedkooooooppp! Ja jammer dat het al een beetje op zijn einde loopt maargoed, je hebt het ook echt super gehad en je kunt nog eventjes genieten! Ik ben echt benieuwd ook hoe die 1 van de 7 wereld wonderen was, dat heb je dan toch maar weer gezien :)! en ik zou dat ook echt moeilijk vinden om die kindjes geen geld te geven , ahh wat zijn we toch lief! Maargoed ik zie je over een weekieee weeeeer :D

heel veel liefssss