Battambang & Stinky Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Battambang & Stinky Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Battambang & Stinky Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Ieke

13 Augustus 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Olla! Eén van de laatste verslagjes alweer. Nog één nachtje in Battambang waarnaar de reis naar Bangkok gevolgd door de reis naar het momenteel niet zo koude kikkerlandje kan beginnen.

Inmiddels zijn we alweer een paar nachten in Siem Reap, Phnom Penh en Battambang verder. Hebben we de zonsopgang bij Angkor Wat bewonderd en de Killingfields en de Royal Palace in Phnom Penh. Na om 04:30 uur opgestaan te zijn in Siem Reap zijn we te fiets naar de Angkor tempels gefietst. Niet te geloven dat er met ons, nog zo'n 300 andere gekke toeristen om 05:30 voor Angkor Wat stonden te wachten op de oh-zo-mooie zonsopgang. En dat was het! Enorm indrukwekkend. De rest van de dag nog zo'n 30 kilometer gefietst langs de Bayon Temple, Angkor Thom en Tha Prohm. Die laatste vond ik het mooiste. Hier zie je hoe de bomen vergroeid zijn in de tempels. Deze tempel wordt ook wel de jungle temple of de Tomb Raider temple genoemd. Dit laatste omdat hier verschillende scenes van Tomb Raider opgenomen zijn. 's Avonds nog wat rond gelopen door het gezellige Siem Reap. Bizar dat ze hier op elke hoek van de straat een Fish Spa hebben zitten met een promotiebord met daarop: '15 minuten voor $1. Inclusief free beer!' Ondanks het feit dat dit enoorme vissen zijn (op elk promotiebord staat trouwnes ook: 'No piranhas!' haha) en zo'n 'vissenvoetmassage' dus helemaaal geen fijn gevoel is, moest ik dit als toerist zijnde natuurlijk toch wel geprobeerd hebben :)

De volgende ochtend om 06:30 uur was het alweer tijd om richting Phnom Penh te vertrekken. Ik kom heerlijk uitgerust thuis na al die lange nachten slaap hier ;).. Eenmaal in Phnom Penh aangekomen werden we gebombadeerd met zo'n 20 tuktukchauffeufs die ons maar allll te graag naar een guesthouse wilde brengen. Een beetje jammer dat je de andere 19 dan moet teleurstellen want ze vechten echt letterlijk om je. Wij waren namelijk de enige toeristen die de bus uitkwamen omdat we met een lokale bus gingen. Juppie, eindelijk een ritje zonder uitbuiters:)!

Phnom Penh.. Een grote vuilnisbelt! Op weg naar de Night Market liepen we zo ongeveer door het vuilnis heen. Wat was ik blij toen we de markt bereikt hadden. Heaven! Niks geen toeristenprijzen, alles was $2,50! En dan heb ik het over vestjes, hemdjes en jurkjes. Bizar! Alles is wel one-size maar gelukkig is dat precies mijn laat (xs-s) dus heb ik mooi 5 vestjes ingeslagen :) Wat kan ik toch enorm blij worden van zo'n markt. Echt ontzettend leuk, het was een soort uitstapje voor alle lokale bevolking want naast de markt was er nog een podium met allerlei optredens (ik werd nog gevraagd door een vrouwtje of ik niet even een
optreden wilde geven haha) en er was een heel plein met kleden waar allemaal mensen zaten te eten en drinken omringd door allemaal eet- en drinkkraampjes.

De dag daarna de killingfields en het the Royal Palace bezocht. Wat aangrijpend zeg, die killingfields.. Hier zijn nog geen 35 jaar zo'n 20.000 mensen vermoord. En dit was dan nog maar 1 van de 300 killingfields die verspreid liggen door heel Cambodja. In 1975 was de Khmer Rouge actief die één derde van de gehele bevolking uitgemoord heeft. Echt niet te geloven.. Vooral omdat het nog zo recent is en de helft van de bevolking die je tegenkomt hier, het dus nog meegemaakt heeft.

Inmiddels alweer ontvlucht aan de stinkstad en beland in Battambang. Een klein stadje met vriendelijke mensen en weinig toerisme. Ik heb net op de lokale markt een manicure, pediucure en een haircut laten doen. Geweldig om te zien hoe fantastisch zij het vinden dat ik hun kraampje uitkies om juist daar mijn haren te laten knippen. Ze waren dan ook met z'n drieën een uur zoet met het hele gebeuren haha:). Ze maakten zelfs foto's van me! Nu gaan we een bezoekje brengen aan de Bamboo train! Volgens mij kan je het eigenlijk geen trein noemen want het is alleen een soort bamboo-vlot op een rails, dus ik ben benieuwd :) En morgenochtend vroeg alweer op naar Bangkok!

Tot heel snel allemaal!

Liefs

  • 13 Augustus 2012 - 13:54

    Rob:

    Ieke, je gaat me niet vertellen dat je niet in Tuol Sleng geweest bent? Ook geen bezoek aan "mijn" weeshuis?
    Oyyyyyyyy

  • 13 Augustus 2012 - 18:28

    Wil:

    Hoi Iekje,
    Wat maak je toch prachtige dingen mee de afgelopen weken... echt ooooonggeeelooooofelijk. Dat pakken ze je nooit meer af. Woendag komen we je ophalen, ben dan ook wel weer blij dat je veilig thuis ben. Tot snel.
    xxx supertrotse Pap.

  • 14 Augustus 2012 - 20:35

    Pauline:

    Yes! Ik kan eindelijk weer reageren op je verslag. Er was iets mis met de site geloof ik.
    Ik zit altijd zo te smilen als ik je stukjes lees! Dan denk ik: dat mijn guppie het zo geweldig doet daar ver weg in Azie.
    Woensdag maak ik lekker pasta voor je klaar want daar zal je wel zin in hebben na al die weken rijst, rijst en rijst.
    Dag lieffie, ik zie je woensdag in Dusseldorf
    Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Thailand & Cambodja

-

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2012

Almost hooome!

13 Augustus 2012

Battambang & Stinky Phnom Penh

08 Augustus 2012

Hello Cambodia!

02 Augustus 2012

Finally spotted the sun!

28 Juli 2012

I <3 Pai
Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 23917

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: