Kuala Lumpur city & eilandhoppen in Thailand - Reisverslag uit Ko Kradan, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur city & eilandhoppen in Thailand - Reisverslag uit Ko Kradan, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur city & eilandhoppen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Ieke

07 Januari 2014 | Thailand, Ko Kradan

Sawatdi kaa allemaal!

Na alweer een weekje op weg te zijn is hier dan mijn eerste verslagje om jullie te laten weten dat het goed met me gaat. Heel goed zelfs! Gisteren ben ik aangekomen in een waar paradijsje, genaamd Koh Kradan.

Maar war daaraan vooraf ging:).. Afgelopen dinsdag was het zover: NYE en tijd voor mij om het vliegtijd te pakken naar Kuala Lumpur om daar te starten met mijn reis. Spannend!

Kuala Lumpur was in één woord: top! Ik werd ontvangen in een guesthouse met alleen maar vriendelijke mensen en de dag daarna wist ik al gauw wat me die dag te doen stond: een bezoekje brengen aan de overdekte achtbaan in Times Squade en Nadia opzoeken.
Eenmaal in Times Square ontmoette ik al gauw wat maleisiërs die het nogal interessant vonden dat een meisje als ik helemaal alleen op pas was. Na wat heen en weer geklets vroegen ze me of ik met ze mee wilde bowen. Maar natuurlijk! Wat een leuke eerste dagbesteding; bowlen mer de lokale bevolking. Daarna een bezoekje gebracht aan Nadia en haar vriend die toevallig ongeveer tegelijkertijd met mij richting Kuala Lumpur zijn gevlogen. Lekker gezwommen in hun infinity pool, de Petronas towers bezocht (wauw!!) en lekker maleisisch gegeten. Een goede eerste dag!

Helaas toch wel wat last van m'n jetlag du de volgende dag geprobeerd m'n roes uit te slapen en vervolgens een bezoekje gebracht aan de Batu Caves, de grotten die een kwartiertje van Kuala Lumpur centrum aflagen waren niet heel spectaculair, maar de vele aapjes op de trappen en in de grotten maakte het bezoekje daarentegen een stuk leuker!

De dag daarna was het alweer tijd om Kuala Lumpur te verlaten en m'n reisje lekker chill te beginnen met de Thaise eilandjes. Dus na een korte vlucht naar Krabi besloot ik vanuit het vliegveld direct naar Koh Lanta te gaan. Veel goede verhalen over dat eilandje dus dat moet goed komen! Eenmaal daar aan gekomen viel dat een beetje tegen aangezien ik er geen rekening mee gehouden had dat het hoogseizoen was en dus zaten alle guesthouses die ik tegen kwam vol. Daar sta je dan met je backpackie en het begon al donker te worden.. Gelukkig een restaurantje met wifi gevonden waardoor ik met wat lieve hulp van pap en mam toch nog in een fijne bungalow terecht kwam. Eenmaal daar aangekomen bleek er iedere zaterdagavon een party op hun strand te zijn dus dat leek me wel een goede gelegenheid om wat mensen te leren kennen. Na nog maar net 3 seconden uit mijn bungalow te zijn gestapt raakte ik al aan de praat met 2 italianen met wie ik de avond en de dag daarop heb doorgebracht. We besloten die dag daarop namelijk een scooter te huren en gingen zo alle beaches van Koh Lanta af, wat een relaxt eilandje met vriendelijke mensen en mooie stranden.

Dat 'mooie stranden' wilde ik eerst omschrijven als 'bizar mooie stranden' maar daar ben ik toch maar gauw van terug gekomen toen ik gisterenmiddag aankwam op Koh Kradan. Want wat je hier aantreft is echt ongelovelijk en daar zijn de stranden van Koh Lanta niks bij.

Koh Kradan is een klein eilandje met ongelooovelijk helder water, witte stranden en een fantastisch mooi koraal om te snoekelen. Het heeft maar een stuk of 5 bungalow complexjes, geen stroom overdag en volgens mij over het hele eiland maar 2 wifi spots, waarvan ik er nu dus 1 heb weten te vinden om dit verslagje te schrijven:) Vandaag ben ik met een jongen om het hele eiland aan he kayakken en zo komen we de mooiste stranden en koralen tegen. Ik heb een hoop mooie foto's met mijn camera gemaakt maar die kan ik hier helaas niet uploaden via m'n telefoon, die komen later nog online als ik een keer een computer tegen kom ergens.

Voor nu vermaak ik me nog wel eventjes hier want ik zit in een schatting bugalowtje direct aan het stilste en mooiste strand van Koh Kradan, totdat m'n gepinde centjes op zijn want dan zal ik toch echt terug moeten naar het vaste land, want in dit kleine paradijsje zijn uiteraard ook pin automaten.

Tot zover Koh Kradan:) I'll keep you posted!

  • 07 Januari 2014 - 09:37

    Vonne:

    Leuk dat je een stukje hebt geschreven! Het klinkt fantastisch. Geniet er met volle teugen van! Groetjes

  • 07 Januari 2014 - 10:44

    Mirrit:

    Heerlijk om je verhaal te lezen, wat een geweldig ervaring moet jij daar op doen.
    Ook lekker om te lezen en even weg te dromen hier vanuit Nederland ;)

    Geniet ervan! xxx

  • 07 Januari 2014 - 10:58

    Opa En Oma Van Lammeren:

    Hoi Ieke, reisverslag samen gelezen en we leven met je mee, wees maar heel zuinig met die mooie koraal strandjes, want die verwijnen allemaal als we er niet voorzichtig mee omgaan.
    Wij vinden het ook heel knap, hoe je je weg vindt, pas goed op je zelf en houdt ons op de hoogte.
    Hier alles goed groetjes Opa en Oma.

  • 07 Januari 2014 - 15:55

    Pauline:

    Ik ben zo trots op je!!

  • 08 Januari 2014 - 08:06

    Marlies Voragen:

    Heij Ieke,
    Leuk om je verhaal te lezen en ook spannend. Je klinkt lekker relax en op deze manier ga jij weer super genieten!

  • 08 Januari 2014 - 11:11

    Pieter:

    Hey Ieke,
    Leuk om je verhaal te lezen! Wat klinkt dat toch allemaal mooi terwijl we hier in Eindhoven hard aan het werk zijn. Misschien toch ook maar eens denken aan een reis ;)
    Ik wacht nu al op het volgende verslag! Geniet ervan!

  • 08 Januari 2014 - 11:31

    Stijn:

    Je bent een kanjer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Kradan

Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 23910

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: