Looooove Vang vieng! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Looooove Vang vieng! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Looooove Vang vieng!

Blijf op de hoogte en volg Ieke

18 Januari 2014 | Laos, Vangviang

Hallo allemaal!

Dit keer alweer vanuit Laos. Sinds mijn laatste verslagje ben ik alweer 5 stadjes, 2 weken, 1 land en een hoop nieuwe leuke ontmoetingen verder. Inmiddels zit ik in Vang vieng in Laos en zal ik jullie dus een kleine update geven van mijn tijd in Trang, Hua hin, Phu toei, Vientiane en Vang vieng :D

Na een aantal daagjes enorm chillen op Koh kradan was het dan toch tijd om weer naar het vaste land te reizen omdat ik graag Herbert (oom) en Tam op wilde zoeken in hun huisje in Phu toei. Na een kort boottochtje kwam ik 's ochtends aan in Trang, een klein stadje waar volgens mij niet zoveel backpackers komen want toen ik wat wilde eten ergens, ging de eigenaar van dat tentje zijn camera onder het stof vandaan toveren om mij met zijn eten in zijn tentje op de foto te zetten. Na wat rondgeslenterd te hebben stapte ik die avond al in de nachttrein naar Hua hin (surfplaatsje aan de zuidkust van Thailand). En nouja, bij het woord 'nachttrein' had ik me toch een beetje iets anders voorgesteld.. Helaas moest ik gewoon de hele nacht op zo'n bankje zitten zoals ze die ook hebben in de stoptreinen van de NS. Maar ach, 5 ekkies en 10 uur verder was ik allang blij dat ik heelhuids in Hua hin was aangekomen. Omdat het 5 uur 's ochtends was toen ik aankwam, ging ik maar gauw opzoek naar een guesthouse en nam ik genoegen met de eerste beste dorm die ik tegen kwam. Het euro hotel, achteraf gezien best prima, al besloot ik wel na 1 dag alweer door te gaan omdat ik had vernomen dat Herbert niet zo lang meer in zijn huis in Phu toei zou blijven. Dus na een kort verblijf in Hua hin vertrok ik 's ochtends vroeg naar Phu toei om Herbert en Tam's familie op te zoeken. Ontzettend leuk om eens weg te zijn van alle toeristische plekken en te genieten van the local life. Want dat was het. Op de lokale markt keken die thaise kindjes hun ogen uit en ik hoorde zelfs af en toe kindjes zeggen: "Mama, mama, falang!!" Wat betekent: "Mama, mama, een buitenlander!" Naast die kindjes keek ook ik mijn ogen uit. Wat je daar allemaal wel niet tegenkomt. Van kinderspringkussens tot volledige varkenshoofden. Ook brachten we een bezoekje aan de lokale watervallen op een klein uurtje rijden van Phu toei. Geen blanke te bekennen. Alleen maar chillende thaien, echt heel tof om te zien. Mijn laatste dagje, voordat ik in de nachttrein zou stappen naar Loas brachten we nog een bezoekje aan de Monkey temple in Lopburi, wat iets bekender is onder de toeristen dus die kwamen met bosjes tevoorschijn. Net zoals de vele aapjes, het waren er misschien wel duizend! Ontzettend leuk, ik was vooral verliefd op de kleintjes maar vond eigenlijk alle aapjes lief.. Totdat ik er gebeten werd door eentje. Uit het niets sprong een grote aap zomaar op m'n rug en had ie me te pakken. Een beetje balen dat ik thuis niet ingeent ben tegen Rabies want het gevolg is nu dat ik dus 5 prikken moet halen de komende maand in 5 verschillende stadjes in 4 verschillende landen. Maar ach, dan maar hopen dat de pech er op zit voor de komende weken :) en er waren gelukkig nog genoeg aapjes die me wel lief vonden, want ze kwamen graag met me kroelen :)

Na m'n eerste Thaise ziekenhuis ervaring was het die avond tijd om naar Laos te gaan! Jee, ontzettend veel zin in!

Eenmaal aangekomen in Vientiane (hoofdstad van Laos) kwam ik in het hostel al direct Eileen, een nederlands meisje, tegen waarmee ik die avond samen met wat andere backpackers naar de nightmarket ging. Omdat dat al meteen super gezellig was en zij de dag daarna al naar Vang vieng ging, besloot ik om maar 1 nachtje in Vientiane te blijven en mee te gaan naar Vang vieng. Wat een goed idee want in Vientiane is toch niet zoveel te doen en de dag daarna vertrokken we met een hele groep vanuit ons hostel naar Vang vieng. Eenmaal daar aangekomen besloten we met z'n achten iets te zoeken waar we allemaal konden slapen en voor een prikkie zitten we gezellig met z'n allen in de hoofdstraat. Vang vieng is echt top, de groep is echt top, dus een en al genieten. De eerste avond zijn we met z'n allen gaan stappen en de dag daarna was het tijd voor het welbekende tuben! Awesome. Met een grote rubbere band ga je de stromende rivier in, waarlangs allemaal barren zijn en je dus uiteindelijk een soort van dronken in het water beland met een hoop gekke backpackers. Gisteren hebben we allemaal een fiets gehuurd om de Blue lagoon te bezoeken. En na 5 keer verkeerd fietsen en 4 uur later hadden we die dan eindelijk bereikt :) we hebben in ieder geval genoeg mooie natuur gezien want het is hier prachtig! Na een awesome jungle party gisteren hebben Eileen en ik vandaag een chilldagje gepland om wat te schrijven en typen en over een kleine twee uurtjes gaan we een ballonvaart doen! Spannnnnnnend want ik heb nogal hoogtevrees. Maar het moet shuper mooi zijn, dus ik ben benieuwd!

Ik houd jullie op de hoogte! Heel veel liefs vanuit het chille Laos!

  • 18 Januari 2014 - 09:08

    Amy:

    Lieve Piek!

    Wauw! Super! Geweldig om te lezen dat je t zo naar je zin hebt! Geniet, geniet en geniet vooral! Lekker op z'n iekes geschreven! Jij maakt het daar!
    Heeeeeeel veel plezier de komende dagen.

    Keep us posted!

    Liefs, Aims

  • 18 Januari 2014 - 10:14

    Desiree:

    Waauw iek, wat super allemaal! Stom aapje, wel uitkijken he en goed je spuiten halen!.
    Dat tuben lijkt me ook zo vet hahaha! Zo fijn dat je zo veel leuke mensen ontmoet maar dat kan ook nietbanders met zo'n leuke persoonlijkheid! Wel balen van die nachttrein had je nu maar zo'n dikke kont als ik heb je toch nog een beetje een kussen hahah! Maargoed een nachtje overslaan ben jij niet vies van hahaha! Heel veel succes en plezier met de ballonvaart word vast prachtig!
    Dikke knuffel dees

  • 18 Januari 2014 - 12:03

    Oma En Opa Van Lammeren:

    Hoi Ieke, fijn weer iets van je te horen en leuk dat je nu het huis van Herbert heb gezien, lijkt me leuk.
    Wat maak je veel mee, maar je moet er wel veel moeite voor doen om het te organieseren. Hier alles goed, pas op voor de aapjes, ik wilde ze vroeger nooit aaien. Haal wel goed die akelige prikken, het kan je veel andere ellende besparen. Groetjes tot een volgend bericht, Opa en Oma.

  • 18 Januari 2014 - 13:05

    Pauline:

    Ik zal blij zijn als je weer heelhuids op de grond staat na de ballonvlucht. Vind het maar niks.
    Knuffel mama

  • 18 Januari 2014 - 14:06

    Jelles Bergsvoort:

    Lieve Ieke,
    geweldig wat jij allemaal ziet en mee maakt!!! Ik had er een heel ander gevoel bij toen jij zei weg te gaan naar verweggistan. Ik heb mijn oordeel herzien.Ik wens je heel veel hele fijne dagen daar toe en blijf graag op de hoogte van jouw belevingen. Meiske, hou je haaks!! Ik geef jouw ervaringen wel door aan een aantal medebwoners hier die ook belangstellend zijn.
    Groetjes, jelles

  • 18 Januari 2014 - 17:17

    Oma Mendes:

    Lieve Ieke je reis verslag gelezen wat een onderneming geweldig ik ben apetrots op je,
    En wat maak jij veel mee,maar met apen moet je voorzichtig zijn, Opa had er niks mee
    En waarschuwde mij altijd ik vond ze ook zo lief .
    Je moet maar lekker genieten , dat doen wij nu ook van jou reis wat zal jij moe zijn , als je terug komt na een half jaar zoveel indrukken niet te geloven.
    Opa zou dit geweldig hebben gevonden die was ook zo reislustig
    Heel veel liefs van Oma en geniet er maar van

  • 19 Januari 2014 - 11:55

    Nicole:

    Lieve Ieke,

    Wat onwijs leuk je verhalen te lezen! En goed om te horen dat het goed met je gaat (buiten die gekke aap om ;) ).

    Zit nu alweer te wachten op je volgende verhaal! Geniet!! Liefs xxx

  • 22 Januari 2014 - 12:05

    Ellebel:

    Ieeeeek!

    Wauw, wauw en WAUW! Echt zo cool dat je ook de local stadjes bezoekt en lekker geniet met de nieuwe mensen die je leert kennen!

    Ik spreek je snel weer!

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 23912

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: