Chiang Rai, Elephant farm & Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Chiang Rai, Elephant farm & Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Chiang Rai, Elephant farm & Pai

Blijf op de hoogte en volg Ieke

26 Juli 2012 | Thailand, Mae Hong Son

Sawatdi kaa!

Alweer een aantal daagjes geleden. Intussen weer veel nieuwe mensen leren kennen en inmiddels ben ik beland in het paradijsje van Thailand; Pai! Ik heb nu al spijt dat ik hier niet eerder naar toe ben gegaan.. Het is hier echt geweldig! Lekker klein stadje, ontzettend gezellig en veel backpackers.

Afgelopen maandag heb ik een uitstapje gedaan naar Chiang Rai vanaf Chiang Mai. Opzich leuk, omdat we een leuke groep hadden, maar meer dan de helft van de dag (07:00-22:00) zaten we in de bus omdat het best een aardig eindje rijden was. De white tempel van Chiang Rai bezocht; wauw! Verder nog wat andere hightlight van Chiang Rai. En dinsdag was het tijd voor de Patara Elephant Farm!! Hier keek ik heeel erg naar uit :) Op tripadvisor is het de nummer 1 en staan er alleen maar positieve verhalen dus ik was heel erg benieuwd! En het was geweldig! Na het observeren van de olifanten kreeg iedereen een eigen olifant voor een dag waar hij/zij een connetie mee had. Hier leerde je mee praten, en dat werkte echt! Bizar! Zo gaaf :) Mijn olifantje heette Pang en was echt een schatje. We hadden ook de hele dag onze eigen trainer bij ons tijdens onze tocht door de jungle en het wassen en zwemmen met de olifanten. Echt super! Gedurende de hele dag werden er ook foto's gemaakt en uiteindelijk kregen we een DVD mee met alle 921 foto's. Die heb ik net zitten bekijken hier in het internetcafetje. Echt leuk :)

Mijn laatste avondje in Chiang Mai wat barretjes langs gegaan met wat mensen uit mijn guesthouse en gisteren moest ik dan toch echt afscheid nemen van mijn katje die iedere ochtend voor mijn deur zat te wachten tot ik wakker werd. De poepie. Op naar Pai! Ik hoopte dat het weer hier wat beter zou zijn omdat het de laatste drie dagen in Chiang Mai non-stop geregend heeft :o En jawell... het weer is hier beter! En dit is echt een paradijsje :) Op weg hierheen zat ik met Joey en Didi in de bus. Een broer en zus uit jawel; Eindhoven! Grappig :) Daarmee ben ik een guesthouse gaan zoeken en delen nu een kamer (eigenlijk meer een appartement) bij 'TTK Guesthouse'. Heel chill! Michael, een amerikaanse jongen die we onderweg naar het Guesthouse tegen kwamen zat hier ook voor een nachtje maar is inmdidels al weg. Gisteren met Michael, Joey en Jean (de jongen die ik kende uit Kanchanaburi) met de motor de onbekende hotsprings van Pai op gaan zoeken. Erg chill. Lekker zitten chillen in een warm meertje ergens midden in de bushbush. Hierna wilde we door rijden naar een waterval maar we zijn gestrand in een of ander klein dorpje met mensen die volgens mij nog nooit toeristen gezien hebben. Ze vonden het helemaal geweldig dat we er waren en vroegen ons wel twintig keer of we niet wilde blijven slapen. Hoe schattig! Hierna met een hoop geglibber door de modder terug gekeerd naar ons guesthouse waarna we met z'n vijven het stadje in zijn gegaan.

Nu een klein beetje moe en zo eens kijken wat er hier nog allemaal te doen is! Misschien nog een keer olifantjes bezoeken? Ik ben er een beetje verliefd op geworden!

I'll keep you posted.

Heel veel liefs! X


  • 26 Juli 2012 - 10:36

    Desiree:

    Waaauw, iek wat leuk je eigen olifantje! En wat ontzettend grappig dat die broer en zus uit eindhoven komen :D je boft maar wel met zoveel leuke mensen te ontmoeten! En heb weleens op tv zo'n paradijs gezien dat ziet er zooo geweldig uit :O, echt mooi allemaal iek! Nog heel veel plezier, ik hoop dat je nog veel gaat zien, en de olifantjes nog eenk eer kunt bezoeken :D!

    Dikke knuffel!

  • 26 Juli 2012 - 12:29

    Jim:

    Heee Ieke,

    Wat leuk om nou jouw reisverhalen een beetje te volgen.
    Hoop datje echt nog heel veel mensen gaat ontmoeten en nog hele coole dingen gaat zien.
    Geniet van elk moment daar en neem een beetje van die relaxtheid mee naar NL.
    X Jim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Hong Son

Thailand & Cambodja

-

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2012

Almost hooome!

13 Augustus 2012

Battambang & Stinky Phnom Penh

08 Augustus 2012

Hello Cambodia!

02 Augustus 2012

Finally spotted the sun!

28 Juli 2012

I <3 Pai
Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 23928

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: