Jungle trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Jungle trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Jungle trekking

Door: Ieke

Blijf op de hoogte en volg Ieke

21 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoi hoi!

Alles nog steeds goed hier! Ik zit inmiddels in Chiang Mai en heb het erg naar m'n zin. Hieronder een kort verslagje van de afgelopen dagen.

In Kanchanaburi heb ik veel backpackers leren kennen. Een paar hilarische avonden gehad met een stuk of 13 backpackers en een gek thais vrouwtje van 60 jaar die maar wat graag met ons wilde dansen. Gek genoeg hadden veel lui dezelfde plannen als ik en zie ik er dus nog steeds een aantal hier in Chiang mai. Heel leuk!

Na een 17 uur durende reis van Kanchanaburi naar Chiang mai kwam de bus om 7 uur 's ochteds aan op plaats van bestemming. Hier heb ik direct een 2 daagse jungle trekking geboekt wat me een gratis overnachting opleverde in 'Thana hotel'. Het is dat het gratis was, maar bahbah wat was het daar smerig. Echt een afrader dus! Want later bleek dat de prijs van mijn overnachting gewoon met de prijs van de trekking was verrekend. Mijn eerste avond in Chiang mai heb ik de Nightbazar verkend waarna ik wat ben gaan drinken met Maarten en wat vrienden van hem, toevallig dat we elkaar juist hier treffen :)

De dag daarna kon het beginnen.. Palladiums aan en ik was helemaal klaar voor het jungle avontuur. Met een erg leuke groep, met allemaal backpackers van ongeveer dezelfde leeftijd, vertrokken we richting het noordwesten. Na een paar tussenstops waarin we een snakeshow, een butterfly farm en the longnecks bezochten, arriveerde we aan de ondergrond van de bush bush waar onze reis naar boven kon beginnen. Uren hebben we gelopen door de stromende regen, dit gaf het ultieme jungle gevoel. En wat was het mooi! Na deze wandeltocht eindigde we ergens boven aan een berg waar een klein dorpje met allemaal hutjes was. Hier sliepen we in een houten hutje op palen. De sfeer zat er al gauw in toen de gitaar tevoorschijn kwam waarna we met z'n allen heerlijk gegeten hebben. Dit werd bereid door onze gidsen en was erg leuk om te zien. 's Avonds werd er nog meer gitaar gespeeld, gekletst en we eindigde met wat thaise spellen. Erg grappig! Het waren een soort van drankspellen maar in plaats van te drinken kreeg je een veeg roet op je gezicht als je een fout maakte.
De dag daarna kon de lange tocht terug beginnen, en dit viel nog niet mee want alles was enorm glad door de regen van de dag daarvoor. Wat was ik blij met m'n nieuwe Palladiums. Die overigens, ondanks het feit dat ik ze gewasen heb in de waterval die we onderweg naar beneden tegenkwamen, verre van nieuw meer zijn nu.. ;)

Eenmaal beneden aangekomen kon mijn tweede rit op een olifant beginnen. Dit keer zonder kettingen en geschreeuw tegen de olifanten, dus dat was genieten! Vooral door het enorm mooie uitzicht wat we hadden. Hierna gingen we raften, enorm gaaf! En we sloten af met de bambooraft wat ook vele malen mooier en klassieker was dan in Kanchanaburi. Al met al een enorm mooie, onvergetelijke trip.

Gisterenavond na terugkomst van de trip ben ik gewitcht van guesthouse en nu zit ik in Be & Bee. Erg vriendelijke mensen en schoon! Het lijkt wel alsof de prijzen per stadje dat ik bezoek steeds lager worden.. Ik betaal nu maar 3,75 euri! Daarentegen wel in een wat duurder klassiek sushi restaurant gegeten gisteren met een andere backpacker, maar mennnn wat was dat lekker. Ik denk de lekkerste sushi die ik tot nu toe gegeten heb:)

Vandaag het oude centrum verkend waarna ik samen met een andere backpacker die ik kende van Kanchanaburi een lokale markt heb bezocht met de scooter en gegeten heb langs de rivier van Chiang mai. Morgen ben ik van plan naar de grootste tempel van Chiang mai te gaan 'the doi suthep temple' en ben ik van plan om wat af te spreken met mijn oom, die momenteel in het vliegtuig naar Bangkok zit. Over een paar dagen ga ik waarschijnlijk verkassen naar Pai. Van te voren nog nooit over gehoord maar elke backpacker hier heeft het er over. Schijnt heel mooi te zijn dus ik ben benieuwd!

Heel veel liefs vanuit het verre zuidoost Azie! X

  • 22 Juli 2012 - 13:02

    Desireee :

    Waauw ieke (nog een keer) wat ontzettend mooi en leuk allemaal! Ben echt zoo jaloers, en wat leuk dat je zoveel met andere backpackers kan doen! En die ene jongen op de lokale markt lijkt op jan kooiman hahahha!
    Wel balen dat de hostels soms vies zijn maargoed niks aan te doen! En wat een hel om uren door de jungle te lopen :P maar gelukkig vind jij dat het ultieme haha! Ik wens je echt nog zo veel plezier iek! Geniet ervan, en pas goed op jezelf! En eet nog maar lekker veel sushi!

    Dikke knuffel!

  • 22 Juli 2012 - 18:54

    Pauline:

    Piek wat vind ik je toch stoer dat je dit allemaal doet zo in je uppie!
    Ik zou willen dat ik ff bij je kon zijn om daar samen op de olifanten te rijden maar hopelijk gaan we dat nog wel eens samen doen ;)
    Liefs mama

  • 22 Juli 2012 - 18:58

    Pauline:

    By the way......die foto van je schoenen vond ik een stuk minder :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand & Cambodja

-

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2012

Almost hooome!

13 Augustus 2012

Battambang & Stinky Phnom Penh

08 Augustus 2012

Hello Cambodia!

02 Augustus 2012

Finally spotted the sun!

28 Juli 2012

I <3 Pai
Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 23918

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: