Watervallen, aapjes en olifanten! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu Watervallen, aapjes en olifanten! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ieke Lammeren - WaarBenJij.nu

Watervallen, aapjes en olifanten!

Door: Ieke

Blijf op de hoogte en volg Ieke

15 Juli 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Sawatdi kaa!

De eerste nachtjes in Thailand zitten er al weer op. Eergisteren een gezellige avond gehad op Khoasan road met Lina, Tamara en Thommy (de jongen van het vliegveld). En ojee, ik heb gefrituurde krekels en kikkers gegeten! Thommy wilde het proberen en na het nodige aandringen besloten wij om dit ook maar te doen. De kikkers vielen best mee, om over de krekels maar niet te spreken..

De volgende dag ben ik afgereisd naar het prachtige Kanchanaburi. Een vriendelijk thais meneertje heeft me op de scooter naar mijn guesthouse (Tara Bed & Breakfast) gebracht die nu al stukken beter is dan het vorige guesthouse. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt maar er zit zelfs een zwembadje bij! En dat voor maar 6 euri per nacht. Dat is wel wat anders dan in Bangkok. Gisteren het stadje een beetje verkend en wat backpackers ontmoet waar ik vanavond wat mee ga drinken.

Ook heb ik direct bij aankomst een dagtour geboekt voor vandaag. Vamorgen om 8 uur stond er een busje klaar en kon de toer beginnen.
De Erawan waterfalls zijn prachtig. Hier konden we lekker tussen de watervallen zwemmen terwijl de aapjes boven ons hoofd slingerde! Geweldig :-) En wanneer je het water in ging maakte de (naar mijn idee een beetje te grote) vissen maar wat graag je voeten schoon. Een Fish Spa uit Nederland is er niets bij;-) Hierna volgde de Bamboo rafting & Elephant trekking. Echt tof om een ritje te maken op een olifant! Maar wel met gemengde gevoelens.. Ik vond ze een beetje zielig omdat ze vast zaten aan kettingen. Later op de middag afgereisd naar het dodenspoorlijn waar duizenden krijsgevangen zijn gestorven tijdens de tweede wereldoorlog. Brr.. En uiteraard een kijkje genomen bij de welbekende Bridge on the River Kwai. Met mijn fototoestelletje begin ik al op een echte toerist te lijken!

Nu net terug aangekomen in mijn guesthouse. Opfrissen en dan zo wat drinken. Waarschijnlijk blijf ik hier nog twee nachtjes waarna ik met de nachtbus doorga naar Chiang Mai. We zullen wel zien, alle tijd van de wereld:-)!

Liefs!

P.s. Ik heb bij MBK een nieuwe simkaart gekocht omdat de vorige he niet deed. Mijn nieuwe Thaise nummer is: +66 908945621. Whatsapp en zo gaat gewoon via m'n Nederlandse nummer. MBK is trouwens echt huuuuge, echt gaaf!
P.p.s. Om een beetje een indruk te geven maak ik soms met mijn iPhone wat foto's van foto's die op mijn camera staan omdat ik alleen foto's vanaf mijn iPhone kan uploaden.
P.p.p.s. Ik ben nog niet in de zon geweest dus neee ik ben nog niet bruin :-P

  • 15 Juli 2012 - 16:22

    Irene:

    Hey Iek,

    Gave avonturen! Geniet ervan, de tijd vliegt, ook hier.

    Groetjes en liefs vanuit Port-au-Prince. xx

  • 15 Juli 2012 - 21:48

    Desiree:

    WAAAUW ben echt jaloers! Geniet er van ieke, echt super mooi, vet, indrukwekkend! en ielllll ik zou dat denk ik nooit eten :P, maargoed dat had ik ook wel verwacht van jou ;)! Veel plezier met de andere backpackers!

    x

  • 16 Juli 2012 - 11:43

    Babette:

    Haaa lieverd!
    Wauwieeeee! klinkt allemaal super en ziet er gaaf uit op de foto's joh! zwemmen tussen de aapjes bij een waterval, klinkt als een mooie droom.. Ik hou je in de gaten en heeeeeeel veel plezier nog. kijk uit naar je volgende berichtje! Liefs, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Thailand & Cambodja

-

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2012

Almost hooome!

13 Augustus 2012

Battambang & Stinky Phnom Penh

08 Augustus 2012

Hello Cambodia!

02 Augustus 2012

Finally spotted the sun!

28 Juli 2012

I <3 Pai
Ieke

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 23918

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 02 Mei 2016

Australian adventures

31 December 2013 - 24 Mei 2014

Backpacken door Zuidoost-Azie

11 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Thailand & Cambodja

Landen bezocht: